-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:906 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

با توجه به افكار غلط فرقه صوفيه چرا از فعاليت هاي اين فرقه ممانعت نمي شود؟
براي بررسي علت رشد و گسترش اين گونه فرقه ها بايد با منظر جامعه شناختي به عوامل و زمينه هاي فعاليت آنها پرداخت تا در نتيجه به راه حل ها و اقدامات مناسب در اين زمينه دست يافت. {Tالف) بررسي عوامل و زمينه هاي رشد و گسترش فرقه هاي تصوف مآبانه: T} 1- بحران هاي اقتصادي و اجتماعي: با بررسي دوره هاي اوج رشد و فعال شدن اين فرقه ها، اين نتيجه به دست مي آيد كه معمولاً بعد از بحران هاي اقتصادي و اجتماعي كه در اثر وقوع جنگ ها، حوادث و بلاياي طبيعي و... با توجه به مشكلات زيادي كه براي مردم به وجود مي آيد و تحمل درد و مصيبت ها و فقر و عدم توفيق در خواسته ها و آرزوها فشارهاي روحي و رواني متعددي ايجاد مي نمايد، براي رهايي از اين مشكلات روحي و رواني، تفكرات اين فرقه ها از قبيل: ترك مشتبهات و لذات دنيوي و تحمل رياضت هاي سنگين و نوعي جبرگرايي و نفي اختيار، جذابيت هايي را در گرويدن به اين افكار و گروه ها در جامعه به وجود مي آورد. 2- جذابيت هاي كاذب و فريبنده افكار اين گروه ها: بعضي از اين گروه هاي متصوفه معتقدند بدون عشق مجازي نمي توان به عشق حقيقي يعني توحيد رسيد و براي رسيدن به چنين مقاماتي، براي تحريك اعصاب و نيل به اين حالات كه از آن تعبير به بي خودي مي كنند به انواع وسائل متوسل مي شوند و از اذكار مخصوص گروهي و فردي و نعره هاي عاشقانه و مستانه در مراسم وجد و سماع و رقص و پاي كوبي و موسيقي و استفاده از مواد تخديركننده و سكرانگيز و نوشيدن مِي و شراب و حتي شاهد بازي و همجنس گرايي و... استفاده مي كنند و در باب فضل عشق و عاشقي رساله ها و كتاب ها تأليف كرده اند و مردم را بدان ترغيب نموده اند. حال با توجه به مشكلات روحي و رواني كه اكثريت جامعه جوان ما از قبيل مشكلات جنسي ناشي از طولاني شدن زمان تجرد و سخت گيري هايي كه در مسأله ازدواج وجود دارد و از طرف ديگر خيلي از جوانان كه معتقد به عقايد اسلام مي باشد براي رهايي از عذاب وجدان و توجيه كردن بعضي از انحرافات اخلاقي، جذب اين تفكرات صوفي گرايانه كه يك نوع آرامش روحي و رواني براي اين دسته از اقشار جامعه فراهم مي آورد شده و در اين دام هاي شيطاني گرفتار مي آيند. ر.ك: داود الهامي، عرفان و تصوف، انتشارات مكتب اسلام، 1374. {Tب ) راه هاي برخورد با اين گونه تفكرات: T} با در نظر گرفتن عوامل رشد و گسترش اين افكار در جامعه و مشكلات اجتماعي، اقتصادي كه باعث گرايش جوانان به اين گروه ها مي شود و از طرف ديگر با توجه به محض بودن و رسمي نبودن اين گروه ها در جامعه و ماهيت فكري و عقيدتي اين فعاليت ها، مسلماً برخورد فيزيكي از طريق سازمان هاي مربوطه در درجه اول به طور كلي نه ممكن مي باشد و حتي نبايد آثار و تبعات منفي از قبيل، مظلوم نمايي اين گروه ها و در نتيجه جذابيت و گسترش بيشتر اين افكار را به دنبال داشته باشد، لذا بهترين راه مقابله با اين گروه ها، ارزيابي ريشه اي عواملي كه باعث جذب و گسترش اين گروه ها مي شود و در صدد حل اين مشكلات برآمدن و از طرف ديگر روشن نمودن افكار و عقايد باطل اين گروه ها براي جوانان و مردم جامعه از طريق رسانه ها و مطبوعات تا در دام اين گروه هاي شيطاني دچار نگردند. البته فعاليت هايي توسط برخي از سازمان هاي امنيتي و اطلاعاتي در جهت شناسايي روش هاي تخريبي و احياناً وابستگي سران اين گروه ها و دستگيري افراد وابسته يا شيادي كه تحت عناوين صوفي مآبانه سعي در اغفال و گمراه جامعه داشته اند صورت گرفته و از طريق رسانه ها به اطلاع مردم رسيده است. البته با توجه به وسعت اين گروه ها و موجود بودن عوامل و مشكلات اقتصادي و اجتماعي اين اقدامات ناكافي مي باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.